واکنش الون ماسک به لغو پرتابهای اخیر، مهمترین چالش های اسپیس ایکس

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، لغو عملیات های پرتاب موشک، بخشی طبیعی از این صنعت به شمار می رود. اما پس از لغو 2 عملیات پرتاب موشک اسپیس ایکس در هفته جاری، الون ماسک تصمیم گرفته این اختلالات را به حداقل برساند.

واکنش الون ماسک به لغو پرتابهای اخیر، مهمترین چالش های اسپیس ایکس

نخستین عملیات اسپیس ایکس قرار بود روز پنج شنبه هفته گذشته انجام گردد و طی آن یک موشک فالکون 9 محموله ای از ماهواره های اینترنتی استارلینک را به مدار زمین ببرد اما حین شمارش معکوس اختلالی در خوانش حسگرهای زمین رصد و عملیات لغو شد. موشک و ماهواره های استارلینک در شرایط مناسبی هستند اما مسائل در تأسیسات زمینی پرتاب آنها را به تعویق انداخته است.

دومین عملیات پرتاب این شرکت نیز قرار بود روز آدینه انجام گردد و طی آن یک موشک فالکون 9 ماهواره جی پی اس را برای نیروی فضایی آمریکا به فضا ببرد. اما این عملیات نیز دو ثانیه قبل از پرتاب لغو شد. هنوز دلیلی برای لغو آن اعلام نشده اما طبق بیانیه اسپیس ایکس کارشناسان این شرکت مشغول آنالیز نزدیک ترین بازه زمانی برای پرتاب این محموله هستند.

مهم ترین عامل تأثیرگذار در لغو پرتاب موشک ها، آب و هوا است. شرایط نامساعد جوی مانند رعد و برق یا تجمع نوع خاصی از ابرها، پرتاب موشک را به خطر می اندازد. در این خصوص نمی توان کاری انجام داد اما دلایل دیگر مانند اختلال در سیستم های زمینی نیز به لغو پرتاب موشک منجر می شوند. اسپیس ایکس هم تصمیم دارد این بخش را ارتقا دهد زیرا هر عملیات لغو شده به معنای هزینه ای اضافی برای شرکت است.

ماسک در یک پیغام توئیتری نوشت: ما نیازمند پیشرفت هستیم تا بتوانیم سال آینده 48 موشک به فضا پرتاب کنیم.

همچنین او در پاسخ به سوالی درباره مهمترین چالش پرتاب موشک گفت: چالش های مکانیکی؟ پیش بینی آب وهوای نامساعد؟ محدودیت های طیفی؟ همه اینها و موارد بیشتری هم هستند.

سافاری رو: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24036

به "واکنش الون ماسک به لغو پرتابهای اخیر، مهمترین چالش های اسپیس ایکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش الون ماسک به لغو پرتابهای اخیر، مهمترین چالش های اسپیس ایکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید