واکنش ظریف به ادعای ترامپ: خبری نداریم که پهپاد از دست داده ایم

به گزارش شیوا مارکت، وزیر خارجه ایران به ادعای رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه کشتی آمریکایی یک فروند پهپاد ایرانی را سرنگون نموده واکنش نشان داد.

واکنش ظریف به ادعای ترامپ: خبری نداریم که پهپاد از دست داده ایم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران بامداد آدینه با انتشار تصویر نقشه ای که فاصله میان ایران و آمریکا را نشان می دهد به ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی واکنش نشان داد. او کمی بعدتر هم در جمع خبرنگاران در نیویورک ادعای ترامپ را تأیید نکرد.

وزیر خارجه ایران با انتشار عکس زیر در توئیتر خود که در آن موقعیت جغرافیایی دو کشور با رنگ زرد تعیین شده نوشت: جهت یادآوری.

ظریف شب گذشته در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان درباره اقدام ایران در ماه گذشته برای سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی گفته بود: تحمل نخواهیم کرد خارجی ها 6000 مایل از سواحل خودشان به سمت سواحل ما بیایند و حاکمیت و ثبات ملی ما را تهدید نمایند.

دونالد ترامپ ساعتی قبل تر مدعی شد که یک کشتی نظامی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

ترامپ که در ابتدای مراسمی در کاخ سفید صحبت می کرد، گفت: پیش از آغاز سخنرانی، می خواهم همه را در جریان یک حادثه قرار دهم که امروز در تنگه هرمز رخ داد و یو. اس. اس. باکسر که یک کشتی آبی-خاکی تهاجمی است، در آن مشارکت داشت.

وی در ادامه مدعی شد: باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله بسیار بسیار نزدیکی جلو آمده بود، تقریبا 1000 یارد (914 متر) و چندین هشدار برای کنار رفتن را نادیده گرفت و تهدیدی برای کشتی و خدمه کشتی بود، اقدام تدافعی انجام داد. این پهپاد بلافاصله نابود شد.

ظریف در جمع خبرنگاران در نیویورک در پاسخ به سوالی درباره این ادعای ترامپ، به زبان فارسی گفت: ما خبری نداریم که امروز پهپادی از دست داده ایم.

وی همچنین بعد از دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: موضوع پهپاد تحت آنالیز است و بر اساس آخرین اطلاعاتی که از تهران دریافت کردم ما هیچ اطلاعی درباره از دست دادن پهپاد نداریم.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7935

به "واکنش ظریف به ادعای ترامپ: خبری نداریم که پهپاد از دست داده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ظریف به ادعای ترامپ: خبری نداریم که پهپاد از دست داده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید