واکنش سفیر ایران در پاریس به تهدید ترامپ در حمله به اماکن فرهنگی ایران

به گزارش شیوا مارکت، سفیر ایران در پاریس گفت: ترامپ احتمالا به دلیل ناآشنایی با هنجارهای بین المللی و موازین ⁧حقوقی⁩ نمی داند که تهدید به حمله به آثار و اماکن فرهنگی جنایت جنگی است.

واکنش سفیر ایران در پاریس به تهدید ترامپ در حمله به اماکن فرهنگی ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در پی تهدید اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حمله به 52 مکان در ایران عنوان نمود: فرهیختگان، دانشمندان و ⁧ فرهنگ⁩ شناسان فرانسوی شنیدند که پرزیدنت ترامپ در چند نوبت طی روزهای اخیر⁧ ایران⁩ را تهدید نموده است که 52 مرکز و مکان فرهنگی و آثار تمدنی این کشور برخوردار از ⁧ تمدن⁩ و فرهنگ دیرینه را مورد حمله نظامی قرار خواهد داد.

وی در این اظهارات که در توئیتر سفارت ایران در پاریس منتشر شد، اضافه کرد: آقای ترامپ احتمالا به دلیل ناآشنایی با هنجارهای بین المللی و موازین ⁧حقوقی⁩ شناخته شده و مورد احترام دنیایان نمی داند که این نوع اقدامات نقض آشکار قانون مربوط به قرارداد حمایت اموال فرهنگی هنگام جنگ یونسکو⁩ مصوب 14 می 1954 لاهه و پروتکل یک کنواسیون ژنو مصوب 12 اوت 1949 اشت.

سفیر ایران در پاریس گفت: همگان و دانایان دانند که اینگونه رفتار در جهت تخریب آثار و اموال فرهنگی به عنوان میراث جامعه بشری، جنایت جنگی محسوب می گردد.

بهرام قاسمی گفت: از آنجا که فرانسه با 45 هزار بنای تاریخی ثبت شده و 2 هزار و 200 گالری هنری و موزه یک کشور بزرگ دارای ذخایر فرهنگی است،توصیه می گردد برای ممانعت از این نوع تهدیدات نا به جا هر چند پوچ که بدعتی خطرناک و بازیچه قرار دادن میراث فرهنگی دنیا توسط جنگ افروزان است،اقدام اعتراضی مناسب و بهنگام به عمل آید.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بامداد (یکشنبه) در پیامی توئیتری عنوان نمود: در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا 52 سایت در داخل ایران (به نمایندگی از 52 آمریکایی که ایران سال ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد نمود که بعضی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی خواهد.

در پی این تهدیدات ترامپ، سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا روز یکشنبه به وزارت خارجه احضار و سید عباس عراقچی مراتب اعتراض شدید ایران را به وی ابلاغ و توضیح داد: ایران زیر بار هیچ تهدید یا ارعابی نخواهد رفت و قاطعانه آماده پاسخ گویی به هر تهدید یا اقدام علیه امنیت و تمامیت ارضی خود است.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15211

به "واکنش سفیر ایران در پاریس به تهدید ترامپ در حمله به اماکن فرهنگی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سفیر ایران در پاریس به تهدید ترامپ در حمله به اماکن فرهنگی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید