واکنش های متفاوت مقامات اروپایی به رای مثبت مجلس انگلیس برای تعویق تاریخ برگزیت

به گزارش شیوا مارکت، بعد از رای مثبت مجلس انگلیس به تعویق تاریخ برگزیت، مقامات اروپایی درباره مدت زمان این تعویق با هم اختلاف نظر داشته و نظرات متفاوتی دارند.

واکنش های متفاوت مقامات اروپایی به رای مثبت مجلس انگلیس برای تعویق تاریخ برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس انگلیس پنج شنبه شب بالاخره در ماراتون رای گیری ها برای چگونگی ادامه فرآیند برگزیت به سناریوی تعویق تاریخ برگزیت رای مثبت داد.

این نتیجه رای گیری با واکنش های متفاوتی از طرف مقامات اروپایی روبرو شد. کاترینا بارلی، وزیر دادگستری آلمان درباره این تصمیم اخیر مجلس انگلیس واکنش محتاطانه ای نشان داده و بیان کرد که تعویق تاریخ برگزیت ممکن است، اما ما باید بدانیم که با این زمان اضافی چه مسیری را می خواهیم آغاز کنیم.

وی تاکید نمود که تنها دادن زمان بیشتر راه چاره این مسئله نیست.

المار بروک، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اروپا هم از دولت انگلیس شفافیت در این باره که در صورت تعویق تاریخ برگزیت چه برنامه ای را خواهد داشت درخواست کرد. وی در این باره گفت که ما نمی خواهیم به سادگی دو و یا سه ماه دیگر مانند سابق به این روند ادامه دهیم.

وی با دید انتقادی به تعویق تاریخ برگزیت نگریسته و گفت که این تعویق می تواند بدین مفهوم باشد که انگلیس در انتخابات مجلسی اروپا مشارکت کند. چنین اتفاقی به نظر من کم تر معنا و مفهومی دارد. کشوری که اتحادیه اروپا را ترک می نماید نباید در انتخاب کمیسیون جدید و تصمیمات اقتصادی میان مدت در این اتحادیه مشارکت کند.

مارک روته، نخست وزیر هلند هم درباره مذاکرات جدید درباره برگزیت با انگلیس ابراز تردید نموده و گفت: توافق برگزیت موجود با اتحادیه اروپا تنها توافق روی میز است.

وی پیش از آن موضع محتاطانه ای را درباره تعویق تاریخ برگزیت نشان داده و گفته بود که اول باید دولت انگلیس تصمیمات آشکاری را در این باره ارائه دهد.

دونالد تاسک ، رئیس شورای اروپایی البته خواهان تعویق طولانی مدت تاریخ برگزیت بوده و در پیامی توئیتری در آستانه نشست هفته آینده اتحادیه اروپا گفت که من از 27 عضو اتحادیه اروپا درخواست می کنم که برای تمدید طولانی تاریخ برگزیت موضع بازی را نشان دهند اگر انگلیس این را ضروری می داند که استراتژی برگزیت خود را مورد بازنگری قرار داده و هماهنگی ایجاد کند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس با تعویق تاریخ برگزیت تا 30 ماه ژوئن موافق است. حالا در این شرایط تا چهارشنبه آینده و یک روز قبل از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل باید نمایندگان مجلس انگلیس یک بار دیگر درباره توافق برگزیت رای گیری نمایند.

اتحادیه اروپا هنوز درباره این مسئله که تعویق تاریخ برگزیت تا چه مدت باید در نظر گرفته گردد تصمیمی اتخاذ ننموده است. قبل از آن باید از طرف لندن اعلام گردد که چه می خواهد.

یو لاینن، از نمایندگان حزب سوسیال دموکرات مجلس اروپا هم اعلام نموده است که تمدید تاریخ برگزیت برای انگلیس می تواند تنها تا آغاز انتخابات اروپایی در 23 ماه می در نظر گرفته گردد. وی به این ترتیب با نظر ترزا می برای تعویق این تاریخ تا اواخر ژوئن مخالفت نموده است.

نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان هم درخواست نموده است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در صورت لزوم تا خاتمه امسال میلادی به تعویق بیافتد. وی بر این باور است که برای انگلیسی ها باید یک تعویق طولانی مدت برگزیت وجود داشته باشد.

تصمیم گیری درباره تعویق تاریخ برگزیت باید در نشست شورای اروپا در پنج شنبه آینده انجام گیرد. قبل از این تصمیم گیری، 27 عضو اتحادیه اروپا می خواهند منتظر بمانند ببینند که آیا ترزا می می تواند اکثریتی را برای توافق برگزیت در مجلس لندن به دست آورد.

فرانسه هم یک پیشنهاد آشکار از طرف لندن تا نشست آینده اتحادیه اروپا را درخواست نموده است. خبرگزاری فرانسه با استناد به دفتر ریاست جمهوری این کشور تاکید نموده است که بدون شفافیت در این باره هیچ راه چارهی وجود نخواهد داشت.

نمایندگان مجلس انگلیس روز پنج شنبه با اکثریت قاطع برگزاری همه پرسی دومی درباره برگزیت را رد کردند.

سبزهای مجلس اروپا در عین حال خواهان برگزاری همه پرسی مجددی در این باره از طرف لندن هستند. آن ها خواهان تغییر رویکرد لندن به عنوان پیش شرطی برای تعویق تاریخ برگزیت هستند. یکی از نمایندگان حزب سبز مجلس اروپا در این باره گفته است که زمان آن رسیده که به جای یک رای گیری سوم درباره توافق برگزیت بریتانیایی ها این سوال را از خود بپرسند که آیا آن ها این توافق را می خواهند و یا جای خود را در اتحادیه اروپا می بینند.

رئیس فراکسیون سبزها در مجلس اروپا هم گفته است که اگر انگلیسی ها در یک همه پرسی دوم تصمیم بگیرند که در اتحادیه اروپا باقی بمانند 27 عضو دیگر اتحادیه اروپا باید با آغوش باز پذیرای آن ها باشند.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4208

به "واکنش های متفاوت مقامات اروپایی به رای مثبت مجلس انگلیس برای تعویق تاریخ برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش های متفاوت مقامات اروپایی به رای مثبت مجلس انگلیس برای تعویق تاریخ برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید