وزیر خارجه تایوان: چین می خواهد ما را به هنگ کنگ بعدی تبدیل کند

به گزارش شیوا مارکت، دیپلمات ارشد تایوان خطاب به وزیر بهداشت آمریکا که به آنجا سفر نموده، توضیح داد، این جزیره در موقعیتی سخت قرار گرفته و تحت فشار چین برای پذیرش شرایطی است که آن را تبدیل به هنگ کنگ بعدی خواهد نمود.

وزیر خارجه تایوان: چین می خواهد ما را به هنگ کنگ بعدی تبدیل کند

به نقل از خبرگزاری رویترز، آلکس ازار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا روز یکشنبه به عنوان عالی رتبه ترین مقام آمریکایی که به تایوان سفر می نماید وارد این جزیره شده و پکن که مدعی تعلق تایوان به خاک خود است این سفر را محکوم کرد.

سفر ازار به تایوان همزمان با تشدید برخوردها با چهره های مخالف در هنگ کنگ شده و به همین دلیل پلیس هنگ کنگ روز دوشنبه بر طبق قوانین امنیت ملی سختگیرانه جدید اقدام به دستگیری جیمی لای، یکی از غول های رسانه ای کرد.

جوزف وو، وزیر خارجه تایوان در کنفرانس رسانه ای مشترکی با ازار در تایپه اظهار کرد: زندگی ما هر چه بیشتر سخت شده در حالی که چین به اعمال فشار بر تایوان به منظور پذیرش شرایط سیاسی خود ادامه می دهد؛ شرایطی که تایوان را تبدیل به هنگ کنگ بعدی می نماید.

چین پیشنهاد یک الگوی مالی یک کشور دو نظام را برای وادار ساختن تایوان به پذیرش حاکمیتش مشابه با الگوی پیاده شده در هنگ کنگ داده است. همه احزاب مهم و دولت در تایوان این پیشنهاد را رد نموده اند.

وو گفت، تایوان خوش شانس است که دوستانی مثل ازار را در آمریکا دارد تا به مبارزه برای فضای بین المللی تایوان یاری نمایند.

وی اضافه کرد: ما می دانیم مساله تنها مربوط به شرایط تایوان نیست بلکه مربوط به حفظ دموکراسی در مواجهه با تجاوزی مستبدانه است. تایوان باید در این نبردها پیروز گردد تا دموکراسی غالب باشد.

یکی از اهداف سفر ازار به تایوان یادگیری درخصوص موفقیت این کشور در مبارزه با همه گیری کروناویروس بوده است.

ازار عنوان نمود، دنیا باید دستاوردهای سلامت در تایوان را به رسمیت بشناسد. او در ادامه به بیرون ماندن تایوان از سازمان بهداشت دنیای به خاطر اعتراضات چین اشاره نمود.

او اظهار کرد: سازمان های بین المللی در تمامی مواقع به ویژه در زمان همه گیری بیماری نباید جای سیاسی بازی باشند. آنها باید جایگاهی برای مصاحبه و همکاری باز و سازنده باشند. ، ایسنا

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22348

به "وزیر خارجه تایوان: چین می خواهد ما را به هنگ کنگ بعدی تبدیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه تایوان: چین می خواهد ما را به هنگ کنگ بعدی تبدیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید