وزیر خارجه پیشین قطر خواهان اصلاح شرایط غم انگیز اتحادیه عرب شد

به گزارش شیوا مارکت، نخست وزیر و وزیر خارجه پیشین قطر خواهان اصلاح شرایط غم انگیز اتحادیه عرب شد و اعلام نمود، رویکرد جدی شورای همکاری خلیج فارس می تواند به این امر یاری کند.

وزیر خارجه پیشین قطر خواهان اصلاح شرایط غم انگیز اتحادیه عرب شد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حمد بن جاسم، نخست وزیر و وزیر خارجه پیشین قطر در چند پیغام توییتری نوشت، قبلا درباره احتیاج مبرم به اصلاح شرایط اتحادیه عرب صحبت نموده است. او گفت: اگر طی روزها و هفته های آینده رویکرد جدی برای بازسازی شورای همکاری خلیج (فارس) وجود داشته باشد به گونه ای که به دو دستگی سرانجام دهد و روابط میان کشورها را تنظیم کند، این مساله بدون شک به خارج کردن اتحادیه عرب از اوضاع غم انگیزی که دهه هاست در آن گیر افتاده، یاری خواهد نمود و از آن پس اتحادیه می تواند چالش های اساسی دنیا عرب را حل نماید.

بن جاسم در سرانجام نوشت، باید خون و روح و سیاست های جدیدی به اتحادیه عرب وارد گردد که مبتنی بر یک فلسفه مستقل به دور از تکروی های کشورهای عضو اتحادیه باشد و منافع همه کشورهای عربی را در اولویت قرار دهد. اتحادیه نباید صرفا محل تکریم بازنشسته ها باشد.

پنجم ژانویه در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان، توافقنامه آشتی میان مصر، امارات، بحرین و عربستان از سویی و قطر از سوی دیگر به امضا رسید و چهار کشور با برقراری مجدد روابط با قطر از جمله شروع پروازها موافقت کردند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27045

به "وزیر خارجه پیشین قطر خواهان اصلاح شرایط غم انگیز اتحادیه عرب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه پیشین قطر خواهان اصلاح شرایط غم انگیز اتحادیه عرب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید