ویزامتریک چیست؟

به گزارش شیوا مارکت، مدتی است که بیشتر سفارت های حوزه شینگن برای انجام امور مربوط به اخذ ویزا به متقاضیان مربوطه خود، شرکت های واسطه ای مطمئن و معتبری را معرفی نموده اند که افراد می توانند با مراجعه به این شرکت ها بخش عظیمی از فرآیند اخذ ویزای خود را با آنها بسپارند. برای مثال شرکت VFS Global برای اخذ ویزای نروژ، هلند، فرانسه، اتریش، چک و سوئد، شرکت CKGS برای اخذ ویزای ایتالیا، شرکت BLS برای اخذ ویزای اسپانیا و در نهایت شرکت ویزامتریک یا VisaMetric برای اخذ ویزای آلمان با سفارت این کشورها همکاری می نمایند.

ویزامتریک چیست؟

ویزامتریک چیست؟

ویزامتریک در واقع یک کارگزاری و نوعی رابط بین متقاضی اخذ ویزا با سفارت کشور آلمان می باشد که توسط سفارت آلمان معرفی و تایید شده است و در حال حاضر بیش از 100 مرکز درخواست اخذ ویزا در کشور های آمریکا، ایران، عراق، آذربایجان، روسیه، چین، اوکراین، قزاقستان، ترکیه، قرقیزستان،ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان دارد.

ویزامتریک به عنوان یک گروه تجاری در حوزه امور مربوط به اخذ ویزای آلمان فعالیت دارد. این شرکت از سال 2005 میلادی به عنوان یک همکاری بلندمدت استراتژیک و در قالب سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های iDATA و خدمات مدیریت ویزا VMS ایجاد شده و روی ارائه خدمات باکیفیت در ارتباط با برنامه های ویزا و سایر خدمات کنسولی تمرکز دارد. ویزامتریک توسط هیئت های دیپلماتیک تصویب شده و فقط در ازای دریافت هزینه ای از جانب متقاضیان، اموری مثل نوبت دهی و خدماتی اضافی مثل آماده سازی مدارک ویزا را بر عهده گرفته است.

ویزامتریک در ایران

همانطور که گفتیم ویزامتریک یک شرکت کارگزار برای ویزای آلمان محسوب می گردد که در ایران نیز یک مرکز برای آن وجود دارد و به همین دلیل شما می توانید به راحتی تمامی خدمات مربوط به وقت سفارت و ویزای خود را به این شرکت واگذار نمایید.

سفارت کشور آلمان در تاریخ 11 شهریور 1397 (از سال 2018 میلادی) برای تسهیل در فرایند کاری متقاضیان ویزای شینگن آلمان (90 روزه) همکاری خود را با ویزامتریک شروع و بطور رسمی در کشور ایران نیز شروع به کار نموده است.

فرآیند درخواست و صدور ویزای شینگن آلمان در ویزامتریک

اولین قدم در فرآیند اخذ ویزا، معین کردن نوع ویزای شینگن بر اساس هدفتان از سفر است. سپس باید به جمع آوری مدارک مورد احتیاج بپردازید که این مدارک برای انواع ویزاها دارای تفاوت هایی می باشد. اطلاعات مربوط به مدارک مورد احتیاج انواع ویزای شینگن در سایت ویزامتریک موجود می باشد که شما با مراجعه به این سایت و مطالعه موارد خواسته شده می توانید اقدام به جمع آوری مدارک خود نمایید.

پس از جمع آوری مدارک لازم فرم های مربوطه در سایت ویزامتریک را بصورت آنلاین پر و برای دیدار حضوری وقت رزرو نمایید. در ادامه باید درتاریخ قرار دیداری که توسط این شرکت پس از پرداخت هزینه ثبت نام برای شما در نظر گرفته می گردد به شعبه ویزامتریک در تهران مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که در روز دیدار باید تمامی مدارک را همراه خود داشته باشید زیرا در صورتی که مدارک شما ناقص باشد برگشت خواهید شد و هزینه های پرداخت شده شما بازگردانده نمی گردد.

پس گذراندن مراحل انگشت نگاری و تاییده مدارک در شعب های ویزامتریک، پفراینده شما به سفارت آلمان فرستاده می گردد و وقت مصاحبه به شما اعلام خواهد شد. در نهایت وقتی که تمامی مراحل به اتمام رسید می توانید پاسپورت خود را با مراجعه حضوری به این مرکز تحویل بگیرید و یا با پرداخت 9 یورو درخواست ارسال پاسپورت به آدرس پستی خود را بدهید.

سایر خدمات ویزامتریک

از خدمات اصلی مرکز ویزامتریک در ایران انجام امور اداری مربوط به درخواست ویزای شینگن آلمان می باشد اما به جز این، خدمات دیگری نیز توسط این مرکز ارائه می گردد که در ادامه به همراه هزینه های آنها ذکر شده است:

  • خدمات VIP: معادل 75 یورو برای هر نفر
  • عکس بیومتریک: 8 یورو برای هر نفر
  • تحویل پاسپورت با پیک: 9 یورو برای هر پاسپورت
  • فتوکپی، فکس و پرینت: 30 سنت برای هر صفحه
  • پر کردن فرم درخواست: 10 یورو برای هر نفر
  • خدمات اطلاع رسانی: به وسیله SMS 1 یورو و به وسیله تلفن 3 یورو (به وسیله ایمیل نیز رایگان است)

آدرس و ساعات کاری مرکز ویزامتریک در ایران

آدرس : خیابان بهشتی -خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا)- نبش خیابان بیست و یکم - ساختمان شیراز - شماره 137 - طبقه 1 کدپستی: 1513933134

روز های کاری : شنبه تا چهارشنبه

ساعات ارسال درخواست ویزا : 16:30 - 08:00

ساعات تحویل گذرنامه : 17:00 - 08:00

تور مالزی: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: اینترنت
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24212

به "ویزامتریک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزامتریک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید