پاسخ به سوالاتی حیاتی درباره ویروس کرونا ، از هر 100 فرد مبتلا به کرونا 2 نفر جان می دهد

به گزارش شیوا مارکت، کسی که به ویروس کرونا مبتلا است می توان آن را با یک عطسه و یا یک سرفه ساده به فرد دیگری منتقل کند.

پاسخ به سوالاتی حیاتی درباره ویروس کرونا ، از هر 100 فرد مبتلا به کرونا 2 نفر جان می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، خوب به این آمار دقت کنید: 77 هزار و 816 نفر مبتلا به ویروس کرونا شده اند که از این تعداد دو هزار و 360 نفر جان باخته اند.

گفته می گردد این آمار واقعی نیست. بر اساس آمارهای تایید نشده فقط در شهر ووهان 350 هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

ارزیابی تکان دهنده دیگر حاکی از آن است که از هر 100 فردی که به کرونا مبتلا می گردد دو نفر جان خود را از دست می دهد.

برای اینکه بیشتر با ویروس کرونا آشنایی داشته باشیم و از قدرت و توانایی بهتری جهت مقابله با آن برخوردار باشیم باید پاسخ به بعضی از سوالات حیاتی در رابطه با ویروس کرونا را بدانیم.

1-ویروس کرونا چیست؟

کرونا ویروسی است که می تواند باعث بیماری در حیوانات و انسان گردد. ویروس ها به درون سلول های میزبان خود می شنمایند و از آنها برای فراوری مثل خود و مختل کردن عملنمودهای طبیعی بدن استفاده می نمایند. Coronaviruses با کلمه لاتین corona به معنی تاج نامگذاری شده است ، زیرا آنها توسط یک پوسته پیچ خورده محصور شده اند که شبیه یک تاج سلطنتی است.

ویروس کرونا چیزی است که پیش از این هرگز شیوع نشده است. این ویروس از سوی کمیته بین المللی طبقه بندی ویروس ها SARS-CoV-2 نامگذاری شده است. این نام مخفف سندرم شدید تنفسی coronavirus 2 است.

دکتر هلنا مایر ، از انستیتوی پیربرایت می گوید: کورو ویروسی ها خانواده ویروس هایی هستند که طیف گسترده ای از گونه های مختلف از جمله انسان ، گاو ، خوک ، مرغ ، سگ ، گربه و حیوانات وحشی را آلوده می نمایند.

2-ویروس کرونا از کجا می آید؟

طبق گفته دانشمندان ویروس تقریباً به طور حتم از خفاش ها ناشی شده است. بطور کلی کرونا ویروس ها از حیوانات سرچشمه می گیرند.

اولین موارد COVID-19 مربوط به افرادی است که در یک بازار حیوانات زنده در شهر مشغول به کار بودند.

مطالعه ای که توسط موسسه ویروس شناسی ووهان اجرا شده است نشان داد که نمونه های ویروس آرایش ژنتیکی که در بیماران در چین یافت می گردد96 درصد شبیه به تاج ویروسی است که در خفاش ها پیدا نموده اند.

3-نرخ مرگ و میر به نسبت تعدادکل بیماران کم است با این حال چرا جامعه دنیای بهداشت بیش از اندازه نگران ویروس کرونا است؟

کرونا شبیه به سارس ((SARS است که در سال 2003 حدود 800 نفر را به کام مرگ کشاند. این بیماری دستگاه های تنفسی را درگیر می نماید.

دلیل دیگر نگرانی این است که هیچ کس مصون از ویروس نیست زیرا قبلاً هرگز با آن روبرو نشده اند.

دکتر پیتر هوربی ، استاد دانشگاه آکسفورد ، در سخنرانی در ماه ژانویه گفت: ویروس های جدید می توانند خیلی سریعتر در سراسر جمعیت گسترش یابند.

اگر میزان مرگ و میر واقعاً دو درصد باشد ، این بدان معناست که از هر 100 بیمار مبتلا به آن ، دو نفر خواهند مرد.

4-ویروس کرونا چگونه پخش می گردد؟

این بیماری فقط به وسیله سرفه و عطسه می تواند بین افراد شیوع پیدا کند و یک عفونت بسیار مسری محسوب می گردد. ممکن است حتی قبل از اینکه کسی علائم این بیماری را نشان بدهد آن را به دیگران منتقل کند.

اعتقاد بر این است که در بزاق و حتی به وسیله آب چشم ها ویروس پخش می گردد بنابراین از تماس نزدیک ، بوسیدن و به اشتراک گذاشتن کارد و چنگال یا وسایل آشپزی خودداری کنید. هرگز دیگران را بغل نکنید، دست ندهید و هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بگیرید.

5-ویروس کرونا با شما چه می نماید و علائمش چیست؟

هنگامی که شخصی ویروس COVID-19 را گرفت ، ممکن است بین دو تا 14 روز یا حتی بیشتر طول بکشد تا علائم خود را نشان دهد.

علائم معمولی شامل آبریزش بینی ، سرفه ، گلودرد و تب (درجه حرارت بالا) است. اکثریت قریب به اتفاق بیماران - حداقل 97 درصد ، مبتنی بر داده های موجود - بدون هیچ مسئله ای و یا یاری پزشکی از این موارد بهبود می یابند.

در گروه کوچکی از بیماران که به نظر می رسد عمدتا افراد مسن و یا مبتلایان به بیماری طولانی مدت هستند می تواند منجر به ذات الریه گردد. ذات الریه عارضه ای عفونی است که در آن قسمت داخلی ریه ها متورم شده و با مایعات پر می شوند. تنفس را به طور فزاینده سخت می نماید و در صورت عدم درمان می تواند مرگ را رقم بزند.

6-آزمایشات ژنتیکی درباره ویروس کرونا چیست؟

متخصصین مراقبت در چین توالی ژنتیکی حدود 19 سویه ویروس را ثبت نموده و آنها را برای متخصصانی که در سراسر دنیا مشغول به کار هستند ، منتشر کردند. این به دیگران امکان می دهد آنها را مطالعه نمایند ، آزمایش هایی را انجام دهند و به طور بالقوه به دنبال درمان بیماری ناشی از آن باشند.با آنالیز های اجرا شده معین شده است که ویروس کرونا تغییر زیادی ننموده است و در حال تغییر به عنوان جهش شناخته می گردد. با این حال ، مدیرکل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین گفت که این ویروس همزمان با شیوع آن در افراد جهش یافته و سازگار می گردد. این بدان معنی است که کوشش برای مطالعه ویروس و کنترل بالقوه آن ممکن است بسیار سخت باشد زیرا ویروس ممکن است هر بار که دانشمندان آن را تجزیه و تحلیل می نمایند متفاوت باشد.

7- ویروس کرونا چقدر خطرناک است؟

میزان مرگ و میر این ویروس حدود دو درصد است. این میزان مرگ و میر مشابه با شیوع آنفولانزای اسپانیا است که در سال 1918 حدود 50 میلیون نفر را کشت. با این حال متخصصان می گویند که تعداد واقعی بیماران به طور قابل توجهی بیشتر است و بنابراین میزان مرگ و میر بطور قابل توجهی پایین است. اگر در حقیقت موارد 100 برابر بیشتر از آمار رسمی باشد ، ویروس ممکن است به مراتب خطرناک تر از آن است که در حال حاضر تصور می گردد ، اما همچنین بسیار گسترده تر است.

8-کرونا علاج پذیر است؟

ویروس COVID-19 در حال حاضر قابل درمان نیست و مهار آن سخت است. آنتی بیوتیک ها در برابر ویروس ها کار نمی نمایند. داروهای ضد ویروسی می توانند در آینده تاثیرگذار باشند، اما فرایند درک ویروس و سپس فراوری دارو برای درمان آن سالها طول می کشد و مبالغ هنگفتی را شامل می گردد. هنوز واکسنی برای کروناویروس وجود ندارد.

مؤسسات ملی بهداشت در ایالات متحده و دانشگاه بیلور در تگزاس می گویند که آنها با استفاده از اطلاعاتی از شیوع SARS روی واکسن کرونا کار می نمایند. با توجه به فناوری دارویی ، این ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد تا کشف گردد. در حال حاضر ، دولت ها و مقامات بهداشتی در کوششند تا ویروس را مهار نموده و از بیمارانی که مریض هستند مراقبت نمایند و آنها را از آلوده کردن افراد دیگر منع نمایند.

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند در بیمارستان ها در قرنطینه می شوند و علائم آنها قابل معالجه است فرودگاه ها در سراسر دنیا اقدامات غربالگری مانند پزشک در محل را انجام می دهند.

ممکن است چندین هفته طول بکشد تا علائم ظاهر گردد بنابراین تنها احتمال کمی وجود دارد که بیماران در یک فرودگاه شناسایی شوند.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16537

به "پاسخ به سوالاتی حیاتی درباره ویروس کرونا ، از هر 100 فرد مبتلا به کرونا 2 نفر جان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به سوالاتی حیاتی درباره ویروس کرونا ، از هر 100 فرد مبتلا به کرونا 2 نفر جان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید