پمپئو روسیه را چالشی برای فضای مجازی در آمریکا خواند

به گزارش شیوا مارکت، وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن مسکو به دخالت در انتخابات این کشور اظهار داشت روسیه چالشی برای آمریکا در فضای مجازی است.

پمپئو روسیه را چالشی برای فضای مجازی در آمریکا خواند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه با یک برنامه رادیویی مشترک بن شاپیرو از اظهارنظر درباره ادعای هک شدن نهاد های آمریکایی از سوی روسیه خودداری کرد، اما گفت روسیه چالشی برای آمریکا در فضای مجازی است.

او درباره تجاوز روسیه در فضای سایبری با توجه به هک های اخیر نهادهای آمریکایی گفت: من مطمئن نیستم که آن ها (روس ها) تهاجمی تر شده ند، این چیزی دائمی است. کوشش های روسیه برای استفاده از پتانسیل سایبری علیه ما در اینجا در آمریکا در طول شش سال حضور من در کنگره و هم اکنون در دولت ادامه داشته است. من مدت زیادی است که آن را دیده ام.

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد و مدعی شد: آن ها سعی کردند در انتخابات ما در سال های 2008، 2012، 2016 دخالت نمایند. ما در سال 2020 بهتر عمل کردیم و مقابله کردیم. این یک چالش واقعی است. ما روس ها را وادار کردیم که بهای آن را بپردازند؛ ما از آن ها خواستیم که این فعالیت های مخرب را متوقف نمایند. اما آن ها یک چالش واقعی هستند.

پیش از این، رویترز با استناد به منابع گزارش داده بود که گروهی از هکر ها با حمایت یک دولت خارجی پیروز شدند به سیستم وزارت خزانه داری آمریکا و اداره مخابرات و اطلاعات ملی دسترسی پیدا نمایند و داده های آن ها را به سرقت ببرند. واشنگتن پست هم نوشت هکر های روس به دست داشتن در این هک متهم شدند، هیچ مدرکی در این پیغام ارائه نشده است. این در حالی است که روسیه این اتهامات را رد نموده و آن ها را بی اساس خوانده است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26482

به "پمپئو روسیه را چالشی برای فضای مجازی در آمریکا خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو روسیه را چالشی برای فضای مجازی در آمریکا خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید