چه موضوعاتی در مدارس سرتاسر جهان تدریس می گردد؟

به گزارش شیوا مارکت، مدرسه مکانی است که در آن نوجوانان برای آینده زندگی خود تصمیم می گیرند. اما مدارس هر کشوری شیوه متفاوتی برای کشف و پیشرفت استعداد دانش آموزان دارند.

چه موضوعاتی در مدارس سرتاسر جهان تدریس می گردد؟

در ادامه با موضوعاتی که در مدارس کشورهای مختلف آموزش داده می گردد آشنا شوید.

ایالات متحده آمریکا

موضوعات اجباری در مدارس ابتدایی: حساب، خواندن، نوشتن، معرفی علوم طبیعی و تاریخ بومی.

موضوعات مدارس متوسطه: ریاضیات، زبان، علوم طبیعی (شیمی، فیزیک)، علوم اجتماعی (تاریخ) و تربیت بدنی. دانش آموزان می توانند جدا از برنامه های تحصیلی می توانند به دلخواه در زمینه های روانشناسی، پزشکی، خبرنگاری، علم بیان، سفالگری، آشپزی و بسیاری موارد دیگر آموزش ببینند.

موضوعات اجباری در دبیرستان: ریاضیات، ادبیات، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی. مدارس دارای موضوعات انتخابی بازیگری، تربیت بدنی، آمار، علوم کامپیوتر، زبان های خارجی، تکنولوژی محیطی، نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، هنر فیلمبرداری، تئاتر، نوازندگی، پایکوبی، گرافیک کامپیوتر، طراحی وب، خبرنگاری، تعمیر ماشین و نجاری نیز هستند.

ژاپن

مدارس ابتدایی: در مدارس ابتدایی ژاپن به دانش آموزان علاوه بر زبان ژاپنی جدید زبان ژاپنی قدیمی نیز آموزش داده می گردد و همینطور خوشنویسی، شعر، حساب، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، موسیقی، هنرهای تجسمی، تربیت بدنی و خانه داری.

مدارس متوسطه: تکنولوژی اطلاعات، علوم طبیعی (فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی) اصول ایمنی زندگی، تاریخ و زبان انگلیسی.

مدارس دبیرستان: در ژاپن دبیرستان ها علاوه بر موضوعات دیگری که اشاره شد 2 حوزه تخصصی جداگانه دارند: علوم انسانی و علوم طبیعی. هدف اصلی از درس خواندن رفتن به دانشگاه است به همین دلیل دانش آموزان بقیه موضوعات را به دلخواه خودشان انتخاب می نمایند. به عنوان مثال: کشاورزی، صنعت، تجارت، ماهیگیری، پزشکی، زبان های خارجی و بسیاری موارد دیگر…

عربستان سعودی

موضوعات اجباری در مدارس عربستان سعودی شامل مذهب، ریاضیات و علوم طبیعی (زیست و فیزیک) می گردد. در مدارس خصوصی علوم انسانی مثل تاریخ و مطالعات اجتماعی تدریس نمی شوند.

ایرلند

در مدارس ایرلند 2 موضوع اجباری تدریس می گردد: زبان انگلیسی و ریاضی.

بقیه موضوعات کاملا اختیاری هستند. دانش آموزان باید در موضوعی که می خواهند آزمون بدهند و قبول شوند. مدارس 34 موضوع مختلف دارند از جمله: حسابداری، علوم تجاری، مدیریت، موسیقی ، نقاشی، تکنولوژی اطلاعات، نجاری، زبان های خارجی، کشاورزی، تئاتر و بسیاری موارد دیگر…

استرالیا

مدارس ابتدایی: در مدارس ابتدایی علاوه بر موضوعات حساب، زبان بومی، تربیت بدنی و درس های خلاقیت به بچه ها نحوه سخنرانی نیز آموزش داده می گردد.

مدارس هدایت: انگلیسی، ریاضی، احتمال، سواد کامپیوتری، علوم اجتماعی، تاریخ، جغرافیا، زیست، هنر، تربیت بدنی و علوم طبیعی موضوعات اجباری هستند.

دبیرستان: در دبیرستان دانش آموزان اصول اولیه حرفه آینده خود را یاد می گیرند. به علاوه در شرکت ها دوره کاردانی می گذرانند. به همین دلیل بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی جذب کار می شوند.

نکته جالب مدارس استرالیا این است که هیچ مدرسه ای باشگاه ندارد و اگر هوا بارانی باشد مدارس کاملا تعطیل می شوند. و نکته جالب دیگر این که اگر مدرسه به ساحل نزدیک باشد آموزش های موج سواری می بینند.

اسپانیا

آموزش های ابتدایی شامل زبان اسپانیایی، ادبیات، علوم طبیعی، تربیت بدنی، ریاضی، زبان های خارجی و هنر موسیقی است.

در مدارس متوسطه علوم اجتماعی، جغرافیا، تاریخ، گرافیک، هنر پلاستیک، موسیقی و تکنولوژی آموزش داده می گردد.

در دبیرستان ها 4 رشته انتخابی وجود دارد: علوم انسانی، تکنولوژی، علوم طبیعی و هنر.

چین

موضوعات اجباری مدارس ابتدایی کشور چین شامل ریاضیات، زبان چینی، زبان خارجی، نقاشی، موسیقی و تربیت بدنی است.

اما در مدارس متوسطه و دبیرستان موضوعات: علوم طبیعی (فیزیک، شیمی و زیست) علوم اجتماعی، مهارت های کامپیوتر و علوم کامپیوتر آموزش داده می گردد. هر سال سطح پیچیدکی مدارس بیشتر و بیشتر می گردد به همین دلیل مدارس چین به سخت ترین سیستم های آموزشی جهان معروف هستند.

در مدارس کشور شما چه موضوعاتی تدریس می شوند و کدام یک از این سیستم های آموزشی به شما نزدیک تر است؟

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: بدونیم
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9229

به "چه موضوعاتی در مدارس سرتاسر جهان تدریس می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه موضوعاتی در مدارس سرتاسر جهان تدریس می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید