کاربرد رسانه در آموزش عالی
به گزارش شیوا مارکت، کتاب کاربرد رسانه در آموزش عالی نوشته ابهینا کاتوریا، به موضوع تاثیر رسانه در اشتراک گذاشتن ایده ها، محتوا و اطلاعات به وسیله رسانه های مجازی در زندگی افراد پرداخته است.
به گزارش خبرنگاران آنلاین، ابهینا کاتوریا (Abhinav Kathuria) در کتاب کاربرد رسانه در آموزش عالی (Importance of social media in higher education) به اهمیت موضوع اشتراک گذاری اطلاعات که در حال حاضر بخش بزرگی از فعالیتِ دانش آموزان است پرداخته و به مخاطب می گوید که دانش آموزان و دانشگاهیان، به یاری رسانه های اجتماعی در جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات، با یکدیگر و سایر افراد در ارتباط و تعامل هستند.
تعداد کمی از مردم متوجه ظهور اخیر رسانه های اجتماعی به خصوص برنامه های بسیار رایج مانند فیس بوک، توییتر، یوتیوب و ویکی پدیا، شده اند. با توجه به این موضوع که حتی کاربران معمولی هم امروزه می توانند مفهوم سایت های شبکه اجتماعی، وبلاگ ها و شاید حتی ویکی ها و دنیای مجازی را به یاد داشته باشند.
این برنامه های کاربردی وب منطقه ای که محتوای دیجیتالی مشترک را به اشتراک می گذارند، توسط تعداد انبوهی از کاربران، تهیه، انتقاد و تنظیم مجدد شده اند. به این ترتیب، برنامه های کاربردی رسانه های اجتماعی به کاربران اجازه می دهند تا با یکدیگر صحبت و رفتار نمایند و همچنین سبک های جدید، محتوای صوتی و بصری، دلیل و منطق، برچسب ها را ویرایش و به اشتراک بگذارند و از سبک های موجود در محتوا حمایت نمایند.
- قاعده های رسانه های اجتماعی برای سازمان های خبری
در بخشی از کتاب کاربرد رسانه در آموزش عالی می خوانیم:
رسانه های اجتماعی، همه چیز درباره برقراری ارتباط با دیگران است. کاربران رسانه های اجتماعی مربوط به یک منطقه واحد، به حالت های متفاوتی و علیرغم وجود مرزهای ملی و فرهنگ و ایمان متفاوت در فواصل و زمینه ها و صنایع مختلف، با یکدیگر در ارتباط هستند. رسانه های اجتماعی به شدت از پایداری و ثباتِ هر دانشجو و همچنین مؤسسات به روزرسانی شده با خواسته ها و پیشنهادات، حمایت نموده و برای آن ها این امکان را فراهم می نماید که یک سطح اجتماعی - ارتباطی داشته باشند.
فناوری در جامعه امروز، به دانشجویان این امکان را می دهد تا از راه های متنوعی برای اطلاع رسانی و هشدار در دانشگاه های خود، استفاده نمایند. در آنالیز سالانه ای که درباره استفاده از رسانه های اجتماعی توسط مدارس در فعالیت های آموزشی توسط تکنیک تفکیک پذیری یادگیری پیرسون (2013) صورت گرفته و به کارگیری رسانه های اجتماعی در تدریس شامل افرادی است که به سن قانونی رسیده اند و از سال 2012 تا 2013 (34% تا 41%) بوده است. مشابه این موضوع، بر ماهیت تعاملی فناوری های تلفن همراه و برخط، در ایجاد محیط های یادگیری سطح بالایی که با انتقالی داده، موجب برقراری ارتباط میان دانشجویان می شوند، دلالت دارند. دانشجویانِ منطقه واحد، در بسترهای شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر، فعالیت می نمایند و توانایی دریافت اطلاعات مربوط به زمینه های مرتبط با خود را دارند. بر اساس مطالعه دیگری توسط دیویس بر 456 موسسه دانشگاهی، به کارگیری از رسانه های اجتماعی افزایش یافته است و 100% نشان داد که از حداقل رسانه های اجتماعی، به ویژه فیس بوک (98٪) و توییتر (84٪) استفاده می نمایند.
این کتاب را مریم حق شناس ترجمه نموده و انتشارات پشتیبان آن را در 24 صفحه منتشر نموده است. دانلود کتاب به طور قانونی امکان پذیر است.
منبع: همشهری آنلاینbeauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری