گام های بلند شهرداری و شورای شهر لوندویل برای ایجاد فرهنگسرا

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/گیلان شهردار لوندویل گفت: وجود چهره های فرهیخته در عرصه های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی در شهر ساحلی لوندویل، ایجاد فرهنگسرا در این منطقه را به یک ضرورت تبدیل نموده است.

گام های بلند شهرداری و شورای شهر لوندویل برای ایجاد فرهنگسرا

نعمت یاورپور، در جلسه شورای اسلامی شهر لوندویل، با آنالیز پیشنهاد اعضای اتاق فکر شهرستان مرزی بندر آستارا در مورد ایجاد فرهنگسرای شهرداری در این شهر جهانگردپذیر، اظهار کرد: وجود چهره های فرهیخته در عرصه های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی در شهر ساحلی لوندویل، ایجاد فرهنگسرا در این منطقه را به یک ضرورت تبدیل نموده است و همه اعضای شورای اسلامی شهر و زیرمجموعه شهرداری در این زمینه اتفاق نظر دارند.

وی با بیان اینکه در طراحی ساختمان شورای شهر لوندویل، احداث یک سالن ایده آل اجتماعات پیش بینی شده بود، ادامه داد: برای این منظور فضای بسیار مناسب با اتاق ها و حتی چند چشمه سرویس بهداشتی با ورودی مجزا در طبقه سوم احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه این طبقه دارای فضای بسیار ایده آل برای بهره برداری در فعالیت های گروهی از جمله کنفرانس، سمینار، جشنواره و حتی اجرای تئاتر و اکران فیلم است، اضافه نمود: بخشی از این فضا برای احداث سالن آمفی تئاتر و بخشی برای احداث گالری هنری، نمایشگاه آثار هنری و حتی اتاق های گریم و بخش اداری در نظر گرفته شده است.

یاورپور، با تأکید بر اینکه پس از مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری ساخت و تجهیز فرهنگسرا را در دستور کار قرار می دهد، اضافه نمود: امیدواریم پس از ایجاد فرهنگسرا و مجموعه آمفی تئاتر در ساختمان شهرداری، اولین جشن پساکرونا را در این سالن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه این موارد مستلزم تصویب و تأمین اعتبار است، خاطر نشان کرد: بدترین شرایط در اجرای طرح ها و پروژه ها، منتظر ماندن برای تأمین اعتبار است.

شهردار لوندویل در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه، کارهای سخت افزاری، زمان می خواهد و در مدت کوتاه به اتمام نمی رسد، یادآور شد: قرار گرفتن لوندویل در راستا شهر توریستی آستارا و آبشار لاتون و آبگرم کوته کومه، ایجاد زیرساخت های فرهنگی، با هدف متوقف کردن جهانگرد در این شهر را به یک الزام تبدیل نموده است.

سرمایه گذاری در فرهنگ، پس اندازی برای آینده است

داریوش کرم زاده، عضو شورای اسلامی شهر لوندویل، در این جلسه اعلام کرد: سرمایه گذاری در فرهنگ و تقویت زیرساخت های فرهنگی، پس اندازی برای آینده است.

وی با بیان اینکه در کنار فرهنگ و هنر لوندویل باید به ورزش و سایر بخش ها هم توجه ویژه کنیم، شرح داد: ساختمان شهرداری با هدف ایجاد ساختمان فقط اداری احداث نشده است و از همان نخستین لحظات احداث، اختصاص بخشی به فعالیت های فرهنگی از مهمترین اهداف بوده است.

کرم زاده، با اشاره به اینکه به طور یقین ایجاد فرهنگسرای لوندویل با اکثریت آرا، هم مصوب و هم بودجه ای مناسب برای آن پیش بینی خواهد شد، توضیح داد: امیدواریم که با تکمیل و تجهیز طبقه سوم ساختمان شهرداری، محلی مطمئن و مناسب برای گردهمایی هنر دوستان و هنرمندان را در این شهر زیبای ساحلی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29637

به "گام های بلند شهرداری و شورای شهر لوندویل برای ایجاد فرهنگسرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام های بلند شهرداری و شورای شهر لوندویل برای ایجاد فرهنگسرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید