26 واحد اقامتی در لرستان احداث می گردد، 90 میلیارد تومان هزینه شد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند بعداز ظهر آدینه در مراسم کلنگ زنی هتل پنج ستاره کیو با اشاره به اینکه برای ورود گردشگر به یک منطقه سه عامل مهم احتیاج است گفت: این عوامل شامل داشتن جاذبه های تاریخی، جاذبه های طبیعی و جاذبه های دست ساز است.

26 واحد اقامتی در لرستان احداث می گردد، 90 میلیارد تومان هزینه شد

وی با بیان اینکه جاذبه های دست ساز نقش گردشگری در اقتصاد یک منطقه را معین می نمایند مطرح نمود: کشورهای شرق آسیا جاذبه های دست ساز گردشگری را مالی نموده و توانسته اند از این طریق درآمد بالایی کسب نمایند.

استاندار لرستان با اشاره به وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری مناسب در استان لرستان بیان داشت: وجود بیش از پنج هزار جاذبه طبیعی در لرستان باعث شده لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران معرفی گردد لذا فرصت خوبی برای توسعه مالی استان به وسیله توجه به صنعت گردشگری به وجود آمده است.

بازوند بر لزوم ایجاد جاذبه های دست ساز گردشگری در لرستان تاکید نمود و یادآور شد: اگر برای ساخت این جاذبه های دست ساز اقدام نگردد جاذبه های تاریخی و طبیعی نمی توانند نقش خود را در اقتصاد آن منطقه ایفا نموده و آن منطقه به مقصد گردشگری تبدیل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تبدیل یک منطقه به مقصد گردشگری ضروری است اضافه نمود: به علت نداشتن جاذبه های دست ساز گردشگری در لرستان فرصت های زیادی در این استان از دست رفت لذا لرستان برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری احتیاجمند افزایش اماکنی چون هتل، سایت های دست ساز، پارک ها و مناطق گردشگری و ... است.

استاندار لرستان تعداد هتل های موجود در لرستان را 32 هتل برشمرد و گفت: این اماکن اقامتی در قالب 561 اتاق و هزار و 341 تخت هستند که این تعداد هتل برای استانی با جمعیت بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر ناکافی است.

بازوند با بیان اینکه بناست تا سرانجام سال 97 حدود 26 واحد اقامتی در لرستان ایجاد گردد ادامه داد: این 26 واحد اقامتی شامل 725 اتاق و هزار و 567 تخت هستند که با ایجاد این مراکز اقامتی می توان ادعا کرد که لرستان توانایی تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد.

وی اعتبار مورد احتیاج برای تکمیل این 26 واحد اقامتی را 190 میلیارد تومان برشمرد و بیان داشت: تا کنون حدود 90 میلیارد تومان برای ساخت این اماکن اقامتی هزینه شده است که از معاون برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی درخواست داریم حداقل 150 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران این پروژه ها قرار دهد.

استاندار لرستان مطرح نمود: مطالبه نسل جوان لرستان این بوده که با وجود ظرفیت های گردشگری خوب در استان صنعت گردشگری بتواند برای ان ها اشتغال ایجاد نموده و سرانه درآمدی آن ها را بالا ببرد.

بازوند با اشاره به عملیات کلنگ زنی هتل پنج ستاره کیو بیان داشت: این پروژه اوایل سال 84 واگذار شده بود ولی مسائل آن حل و فصل نشد که در نهایت این پروژه به سرمایه گذار جدید واگذار شد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16615

به "26 واحد اقامتی در لرستان احداث می گردد، 90 میلیارد تومان هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "26 واحد اقامتی در لرستان احداث می گردد، 90 میلیارد تومان هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید