800 تخت تا پایان سال به ظرفیت مراکز اقامتی لرستان اضافه شود

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند صبح پنج شنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان لرستان گفت: برگزاری گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی خارجی گردشگری ایران با اصناف، دفاتر و فعالان گردشگری اقدام بسیار خوبی است و اگر به دنبال توسعه صنعت گردشگری هستیم باید بیش از این چنین همایش هایی برگزار کنیم.

800 تخت تا پایان سال به ظرفیت مراکز اقامتی لرستان اضافه شود

وی اضافه کرد: لازم است برنامه های تهیه شده برای این گردهمایی اصلاح شده و بازدید از قلعه فلک افلاک و آبشار بیشه در برنامه این گردهمایی گنجانده شود.

به 71 واحد پذیرایی غیرمجاز در استان اخطار داده شود

استاندار لرستان بر ضرورت برپایی نمایشگاهی از ظرفیت های گردشگری و ژئوتوریسم لرستان در حاشیه این گردهمایی تاکید کرد و بیان داشت: لازم است دفاتر گردشگری لرستان نیز از ابتدای این گردهمایی حضور داشته باشند تا با همکاران خود در تهران ارتباط برقرار کرده و زمینه جذب گردشگر به استان را فراهم کنند.

بازوند با تاکید بر اینکه باید به 71 واحد پذیرایی غیرمجاز در استان اخطار داده شود اضافه کرد: اگر این واحدها به اخطار توجه نکردند، از طریق دادستانی نسبت به تعدیل آنها اقدام شود چراکه ممکن است مشکلاتی به وجود بیاورند که پاسخگویی به آنها سخت باشد.

وی موضوع عدم استفاده لرستان از ظرفیت های بالای گردشگری موجود برای توسعه استان را مورد نقد دانست و اضافه کرد: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید کارگروه گردشگری استان را فعال کرده و جلسات آن را هرماه با دستورکار منظم و دقیق برگزار کند.

در لرستان هزار و 170 تخت هتل وجود دارد

بازوند بر لزوم جهش حوزه گردشگری استان در نیم سال دوم سال جاری تاکید کرد و یادآور شد: در استان هزار و 170 تخت هتل وجود دارد که با ظرفیت ما در استان قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه باید تا خاتمه سالجاری 750 تا 800 تخت به تخت های هتل های استان اضافه شود مطرح نمود: این امر مستلزم انجام سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات است لذا باید تا خاتمه سال 94 حداقل هزار و 600 تخت هتل در لرستان وجود داشته باشد.

عملکرد شش ماه گذشته اداره کل میراث فرهنگی لرستان قابل قبول نیست

استاندار لرستان ادامه داد: سال گذشته تصمیم گرفتیم تمام سفرای کشورهای خارجی را به لرستان دعوت کنیم، رایزنی ها با وزارت خارجه نیز انجام شد اما کننده ای که به استان فرستادند هتل های ما را نپذیرفت.

بازوند با اشاره به اینکه فرایند عملکرد شش ماه گذشته اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قابل قبول نیست شرح داد: اینکه در لرستان یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی وجود ندارد خوب نیست لذا ضرورت دارد میراث فرهنگی با استفاده از زمین های اطراف قلعه فلک افلاک هرچه سریعترنسبت به ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی اقدام کند.

وی اضافه کرد: صنایع دستی ظرفیت بزرگی برای استان است و ما می توانیم از آن استفاده کنیم مشروط بر اینکه تحرک جدی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رخ دهد.

استاندار لرستان با بیان اینکه برداشتن موانع سر راه سرمایه گذار باید در دستورکار کارگروه گردشگری قرار گیرد گفت: برای تاثیرگذاری در اقتصاد مردم، جذب گردشگر خارجی امری بسیار مهم است.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16144

به "800 تخت تا پایان سال به ظرفیت مراکز اقامتی لرستان اضافه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "800 تخت تا پایان سال به ظرفیت مراکز اقامتی لرستان اضافه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید