بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی برقرار شد

به گزارش شیوا مارکت، سرپرست اداره کل حمایت از فراوری صنایع دستی گفت: بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی از امروز مجددا برقرار شد.

بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی برقرار شد

محمدحسین عسکرپورسرپرست اداره کل حمایت از فراوری امروز دوشنبه 21 شهریور 1401، با اشاره به اهمیت بیمه هنرمندان صنایع دستی اظهار کرد: خوشبختانه با کوشش های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور و این اداره کل، بیمه صنعتگران از امروز برقرار شد.

او افزود: از ابتدای امسال به دلیل عدم تامین اعتبار مورد احتیاج بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی، بیمه این افراد قطع شده و هنرمندان به صورت شخصی بیمه حق بیمه خود را پرداخت می کردند.

عسکرپور افزود: خوشبختانه کوشش های صورت گرفته از سوی این وزارتخانه نتیجه داد و مبلغ 450 میلیارد ریال اعتبار برای بیمه هنرمندان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری تخصیص یافت.

سرپرست اداره کل حمایت از فراوری صنایع دستی یادآور شد: پیرو پیگیری های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هیئت دولت و همکاری دستگاه های ذی ربط جلسه ای در روز دوشنبه مورخ 14 شهریور با مدیرکل امور بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی در مورد تمدید بیمه صنعتگران صنایع دستی برگزار و مقرر شد نسبت به تمدید بیمه صنعتگران صنایع دستی از سه ماهه دوم سال اقدام گردد لذا صنعتگران برای تمدید بیمه تأمین اجتماعی احتیاجی به واریز حق بیمه آزاد در سه ماهه دوم سال را ندارند.

سرپرست اداره کل حمایت از فراوری صنایع دستی ادامه داد: با تخصیص این مبلغ بیمه 2724 هنرمند صنایع دستی که از ابتدای سال قطع شده بود، مجددا و از امروز برقرار شد.

او در پاسخ به سوالی درباره معین تکلیف مبالغی که هنرمندان صنایع دستی از ابتدای سال برای حق بیمه خود پرداخت نموده اند، نیز گفت: در این باره مذاکراتی را آغاز نموده ایم و امیدوار هستیم به نتیجه برسد و خبر خوبی را در این باره به صنعتگران و هنرمندان به زودی اعلام خواهیم کرد.

خبرنگاران فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29959

به "بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی برقرار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی برقرار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید