دستگیری ده ها تن از معترضان نشست گروه 7 در فرانسه

به گزارش شیوا مارکت، مقام های فرانسه اعلام کردند که 68 تن را در اعتراضات پرتنشی که در نزدیکی محل برگزاری اجلاس سران گروه 7 در شهر بیاریتز برگزار گردید بازداشت نموده اند.

دستگیری ده ها تن از معترضان نشست گروه 7 در فرانسه

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس مقام های منطقه ای گفتند که معترضان بازداشت شده متهم به پرتاب اشیاء مختلف پنهان ساختن چهره هایشان و یا داشتن اشیایی قابل استفاده با عنوان سلاح هستند.

نیروهای پلیس فرانسه اقدام به استفاده از گاز اشک آور، ماشین های آب پاش و سلاح های مخصوص متفرق سازی به سمت جمعیتی متشکل از حدود 400 نفر از معترضان مخالف سرمایه داری در شهر بایون کردند. دولت منطقه ای گفته که در تنش های مرتبط با این تظاهرات هیچ کسی زخمی نشده است.

این تحولات هم زمکان با شروع اجلاس سران گروه 7 در روز شنبه در شهر بیاریتز اجرا شده است.

تدابیر امنیتی شدیدی در محل اجرا شد و معترضان موسوم به جلیقه زرد که خشمگین از سیاست های دولت فرانسه و بی عدالتی مالی هستند تهدید به دست زدن به تحرکاتی جدید در طی امروز یکشنبه نموده اند.

پلیس فرانسه اقدام به متفرق ساختن حدود 400 معترض ضد سرمایه داری در شهری در نزدیکی محل برگزاری اجلاس گروه 7 در جنوب غرب فرانسه به دلیل اقدام این معترضان در مسدود کردن راهها و جاده ها کرد. تعدادی از معترضان در شهر بایون به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند اما با این حال اعتراضات آنها در این شهر عمدتا صلح آمیز خواهد شد.

نیروهای پلیس همچنین به شلیک های هشدار آمیز و ماشین های آبپاش نیز رو آوردند و این تنش ها در نزدیکی یک پل مسدود شده از سوی پلیس در قالب تدابیر امنیتی پیرامون اجلاس گروه 7 رخ داد.

طبق این گزارش معترضان چندین کشور در تظاهرات ضد سرمایه داری علیه اجلاس گروه 7 در فرانسه حضور پیدا نموده بودند. عده ای از این معترضان نقاب هایی با تصاویر رهبران گروه 7 به صورت داشتند. امانوئل ماکرون گفت از همه قدرت های جهانی می خواهد به برزیل و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی یاری نمایند آتش سوزی جنگل های آمازون رفع گردد.

اوایل روز شنبه هزاران تظاهرنماینده یک راهپیمایی صلح آمیز از این منطقه به سمت مرز اسپانیا برگزار کردند تا مطالباتی نظیر اقدام علیه تغییرات آب و هوایی و نابرابری مالی را مطرح نمایند.

یک دیپلمات فرانسوی گفت: رئیس جمهور فرانسه در ناهار کاری با ترامپ به توضیح جزییات برنامه فرانسه برای کاستن از تنش ها و ایران پرداخته است.

این مقام که نامش را فاش نکرد گفت: فرانسه چندین هفته است که روی این طرح کار می نماید. در این حال بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز گفته میخواهد دونالد ترامپ را به کاستن از تنش ها و جنگ تجاری کشورش با چین بکشاند.

جانسون در تدارک برای نخستین دیدار رو در رو با رئیس جمهور آمریک به عنوان نخست وزیر انگلیس در محل اجلاس گروه 7 است. دیداری که نگاه های زیادی متوجه آن است او گفته که میخواهد در دیدار با ترامپ او را در زمینه جنگ تجاری با چین برای کاستن از تنش ها تحت فشار قرار دهد و به موضوع آتش سوزی جنگل های آمازون اشاره کند.

رهبران اروپادر حالی که موضوع بریگزیت در صدر دستورکارهای آنها قرار داشت قبل از شروع رسمی اجلاس گروه 7 نشستی را در پشت میز کوچکی با بوریس جانسون برگزار کردند.

جانسون با دونالد تاسک رئیس شورای اتحادیه اروپا نزاع لفظی نیز پیدا کرد. در نشست مذکور دونالد تاسک، آنگلان مرکل صدر اعظم آلمان، امانوئل ماکرون و همچنین جوزه په کونته رهبر مقاومت ایتالیا نیز حضور داشتند.

جانسون بعد از آنکه دونالد تاسک رئیس شورای اروپا با کنایه به او گفت: که بورس جانسون نمی خواهد نامش در تاریخ به عنوان آقای بدون توافق ثبت گردد گفت: اگر خود دونالد تاسک هم نمی خواهد نامش به عنوان آقای بریگزیت بدون توافق ثبت گردد خود او نیز باید نکات مطرح شده از جانب خود رادر ذهنش در نظر داشته باشد.

ماکرون همچنین در صحبت هایی خواهان سرانجام یافتن جنگ های تجاری که به گفته او همه جا در حال پا دریافت هستند شد.

تاسک گفته است: اجلاس سال جاری گروه 7 به طرز غیر معمولی سخت خواهد بود.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10210

به "دستگیری ده ها تن از معترضان نشست گروه 7 در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری ده ها تن از معترضان نشست گروه 7 در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید