سلطانی فر: باید از محل ارزان قیمت صندوق توسعه ملی برای اقلام ورزشی سهمیه بگیریم

به گزارش شیوا مارکت، وزیر ورزش و جوانان از برپایی نمایشگاه تولیدات داخلی در جمهوری آذربایجان اطلاع داد و گفت: این نمایشگاه در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی اقلام ورزشی و استانداردسازی در باکو برپا خواهد شد.

سلطانی فر: باید از محل ارزان قیمت صندوق توسعه ملی برای اقلام ورزشی سهمیه بگیریم

به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در این نشست گفت: با موافقت همتای جمهوری آذربایجان این نمایشگاه دایر خواهد شد تا محصولات ورزشی باکیفیت داخلی برای رقابت در عرصه منطقه ای و بین المللی فراهم گردد.

وی اضافه نمود: همه فراورینمایندگان بزرگ دنیا که امروز صادر نماینده هستند در آغاز ضعف ها و کمبودهایی در این راه داشتند که با حمایت ها توانستند محصولات با کیفیت به دنیا صادر نمایند.

سلطانی فر اضافه نمود: نمایشگاه بین المللی تجهیزات ورزشی که در این سال ها دایره شده نشان می دهد که فراورینمایندگان داخلی در حال رشد هستند و در کنار فراوری محصولات با کیفیت در بازاریابی هم پیروز ظاهر شدند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اقتصاد ورزش همانطور که در دنیا بزرگ است، در ایران کوچک دیده می گردد و رقم آن در مقایسه با دنیا قابل توجه نیست. در حالی که می توان درآمدهای خوبی را از این طریق کسب کرد که در بخش ورزش همگانی و قهرمانی معین نماینده هستند.

سلطانی فر درباره حق پخش نیز گفت: این درست که دنبال حق پخش باشیم و پیگیر هم هستیم اما به همه بخش های مختلف وزارت ورزش توصیه کردم تا با توجه به رویکرد و الزام هایی که داریم از فراوریات داخلی استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: در بخش فعالیت های اقتصاد ورزش ارزیابی کردیم که باشگاه های ورزشی در مقایسه با سه سال گذشته از 18 هزار اکنون به 26 هزار افزایش یافته است و این حاکی از روند رشد است.

وزیر ورزش و جوانان درباره تسهیلات بانکی در صنعت ورزش شرح داد: یکی از برنامه های ما این است بتوانیم از محل ارزان قیمت صندوق توسعه ملی سهمیه بگیریم تا بتوانیم برای فراوری داخلی اقلام ورزشی استفاده کنیم.

در ادامه این نشست ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت که فدراسیون های ورزشی و ادارات کل و هیأت های استانی اجازه خرید اقلام ورزشی خارجی مشابه داخل را ندارند.

وی گفت: رویکرد ما به اقلام ورزشی فراوری محصولات داخلی باکیفیت است و این جزو وظیفه ذاتی ماست.

فرامرزیان گفت: حتی به تمام ادارات کل هیأت های ورزشی گفتیم که اجازه خرید اقلام ورزشی خارجی مشابه داخلی را ندارند و اگر کسی برخلاف این دستور العمل رفتار کند جرم محسوب می گردد.

وی خطاب به نمایندگان صنعت ورزش گفت: ما همه فراورینمایندگان را در یک فضای رقابتی باید بشناسیم تا خرید کنیم متأسفانه در این زمینه فراخوانی که اعلام می کنیم خیلی کم شرکت می نمایند و این باعث می گردد تا به خوبی نشناسیم.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: در سال97 به صورت قانونی اقلام ورزشی خریداری کردیم و یکی از بزرگترین پیروزیت ما این است که برندهایی با کیفیت داخلی در جامعه ورزشی تبلیغ کنیم.

فرامرزیان درباره اختصاص یک درصد از ارزش اضافه نموده به ورزش گفت: در گذشته اختصاص این سهم الزامی بود که اکنون اختیاری شده است و با تمام دستگاه ها رایزنی کردیم تا این یک درصد را به نحوی استفاده نمایند که در اختیار کارکنان دستگاه ها قرار گیرد.

نشست فعالان مالی صنعت ورزش عصر امروز چهارشنبه 19 تیر با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، معاونین وزارت ورزش، حسن کریمی مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، رؤسای فدراسیون های ورزشی و مدیران استانی در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار گردید.

در این نشست نمایندگان فعالان مالی صنعت ورزش که در بخش صنعت کفش ورزشی، توپ ورزشی و پوشاک ورزشی فعالیت داشتند به نقش این صنایع در زمینه اشتغالزایی اشاره کردند و از بی توجهی و عدم حمایت بعضی دستگاه ها در تقویت صنعت ورزش گلایه کردند.

تشکیل کارگروه ویژه برای تقویت بخش صنعت ورزش، حضور در نمایشگاه های بین المللی، استفاده از مشاور مالی زن در کنار مدیران زن در صنعت ورزش، حمایت از فراورینمایندگان داخلی از جمله مسائلی بود که در این نشست از سوی فعالان مالی صنعت ورزش مطرح شد.

تشکیل کارگروه ویژه برای تقویت بخش صنعت ورزش، حضور در نمایشگاه های بین المللی و استفاده از مشاور مالی زن در کنار مدیران زن در صنعت ورزش در زمره پیشنهادهای مطرح شده این نشست بود.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7644

به "سلطانی فر: باید از محل ارزان قیمت صندوق توسعه ملی برای اقلام ورزشی سهمیه بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: باید از محل ارزان قیمت صندوق توسعه ملی برای اقلام ورزشی سهمیه بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید