علائم و درمان آپنه خواب در بچه ها

به گزارش شیوا مارکت، بچه ها به لحاظ جسمی فعال تر هستند و نسبت به بزرگسالان بهتر و عمیق تر می خوابند اما با افزایش سن، ساعت زیستی بدن تغییر می نماید و به طور طبیعی کیفیت خواب کاهش می یابد.

علائم و درمان آپنه خواب در بچه ها

به گزارش خبرنگاران، با این حال، همه بچه ها آنطور که ما انتظار داریم خواب آرامی ندارند. بچه های که از عارضه آپنه خواب رنج می برند در خواب بی قرار هستند، زیاد خروپف می نمایند و وحشت شبانه دارند.

کمبود خواب موجب کسل شدن آنان در طول روز شده و منجر به مسائل عدم تمرکز در کلاس درس می گردد که بر فرایند یادگیری و رشد آنها تاثیر نامطلوب می گذارد.

امروزه بچه ها بیش از گذشته به عارضه آپنه خواب دچار می شوند که دلیل آن سبک زندگی کم تحرک، شیوع چاقی و عادات غذایی نامناسب است.

بزرگ شدن لوزه ها و چاقی، شایع ترین علل آپنه انسدادی خواب در دوران کودکی است. بعلاوه این عارضه در نوزادان نارس یا بچه های که دارای اختلالات فک کوچک یا عصبی - عضلانی هستند، شایع است.

آپنه خواب که منجر به انسداد کامل یا نسبیِ دستگاه تنفسی فوقانی می گردد، زمانی اتفاق می افتد که ماهیچه های پشتیبان بافت های نرم گلو در طول خواب شل شده که باعث می گردد مجرای هوایی به طور جزئی یا حتی به طور کامل بسته گردد و تنفس در فرد با مشکل روبرو گردد.

علائم آپنه انسدادی خواب

- خر و پف کردن

- مشاهده مشکل تنفسی حین خواب

- احساس خواب آلودگی در طول روز

- بیش فعالی

- مسائل رفتاری یا یادگیری

در صورتیکه مشاهده کردید کودک در طول شب به مقدار کافی نمی خوابد و هنگام مطالعه تمرکز ندارد یا در هنگام خواب مشکل تنفسی دارد باید با مراجعه به متخصص در پی درمان این عارضه باشید.

عارضه آپنه انسدادی خواب را باید جدی گرفت زیرا عدم درمان آن می تواند منجر به عوارضی مانند فشار خون بالا، چاقی، دیابت، اختلال کم توجهی- بیش فعالی، افسردگی یا تاخیر در رشد کودک گردد.

درمان آپنه خواب

به گزارش خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، درمان عارضه آپنه خواب امکان پذیر است و بسته به دلیل اصلی بیماری، روشهای درمانی و داروهای آن در دسترس است. در صورتیکه این عارضه ناشی از اضافه وزن باشد تغییر در سبک زندگی و ورزش کردن راه چاره موثری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29745

به "علائم و درمان آپنه خواب در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم و درمان آپنه خواب در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید