وزیر ارتباطات به وعده اختصاص اینترنت رایگان به دانش آموزان و دانشجویان عمل کند

به گزارش شیوا مارکت، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزیر ارتباطات به وعده اختصاص اینترنت رایگان به اساتید، دانشجویان، معلمان و دانش آموزان عمل کند.

وزیر ارتباطات به وعده اختصاص اینترنت رایگان به دانش آموزان و دانشجویان عمل کند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدمهدی زاهدی امشب در جمع خبرنگاران با آرزوی سلامتی و بهبودی برای همه بیماران به ویژه مبتلایان به بیماری کرونا گفت: از مردم درخواست داریم با تصمیمات ستاد کرونا همکاری داشته و از حضور در تجمعات خودداری نمایند.

وی با تبریک افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان اضافه کرد: وظیفه داریم از همه افرادی که برای اجرایی شدن این پروژه زحمت کشیدند از جمله بخش خصوصی و دولتی تشکر نموده و بیان کنم که همت جمعی باعث اجرایی شدن این ابرپروژه در کشور شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تبیین شرایط آموزش مجازی و غیرحضوری در کشور گفت: آموزش غیرحضوری در جهان از قرن 18 شروع شده و در کشور ما این آموزش ها با تاخیر رخ داد و در حال حاضر نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا این ضرورت را ایجاد کرد تا به آموزش غیرحضوری در کشور توجه ویژه گردد اضافه کرد: در آموزش و پرورش بچه هایی هستند که به علت بیماری های خاص و معلولیت هایی که دارند رفت و آمد آنها به مدرسه مسائل زیادی دارد و از همان ابتدا می گردد از ظرفیت آموزش غیرحضوری برای آنها استفاده کرد.

زاهدی با اشاره به اینکه مناطقی داریم که یک یا دو دانش آموز بیشتر ندارد و رفتن معلم به این مناطق سخت است که در نتیجه این دانش آموزان از تحصیل باز می مانند که آموزش غیرحضوری می تواند این کمبودها را جبران کند توضیح داد: با این وجود تأکید ما به ویژه در آموزش و پرورش بر آموزش حضوری است.

وی با بیان اینکه در شش سال اول مدرسه، آموزش حضوری بسیار موثر خواهد بود اما شرایط بیماری طوری شده که دانش آموزان ما از این آموزش محروم بمانند گفت: شرایط آموزش مجازی در کشور ما با تأخیر حداقل دو قرنی شروع شده و به همین دلیل عقب ماندگی هایی در این حوزه وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از آموزش غیرحضوری نیز هنوز در کشور جا نیفتاده و باید فرهنگ سازی گردد اضافه کرد: انتظار داریم شبکه شاد قوی تر باشد اما زیرساخت ها در خیلی جاها پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه هنوز حرف ها و تصمیمات در خصوص پوشش کامل اینترنت عملیاتی نشده است و در خیلی نقاط سرعت اینترنت پایین است مطرح نمود: از سوی دیگر حدود سه میلیون دانش آموز در کشور به دلیل تنگنای اقتصادی خانواده گوشی هوشمند یا تبلت ندارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خیلی از خانواده ها چند فرزند دارند و فقط یک گوشی هوشمند در این خانه است که آموزش این دانش آموزان در خانه با تداخل روبه رو شده است اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش باید به تدریج نرم افزار و سایر وزارتخانه ها از نظر سخت افزاری آموزش غیرحضوری را تکمیل نمایند.

وی با بیان اینکه جلسات زیادی با وزیر آموزش و پرورش داشتیم و قول مساعد برای رفع کردن مسائل آموزشی در شرایط مجازی و غیرحضوری را دادند گفت: در کشور ما توانمندی نخبگی زیادی وجود دارد و هیچ کمبودی از نظر نیروی انسانی نداریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به آموزش سکویی در کشور اهمیت داده نشده است در حالی که بسیار مهم و ضروری است اضافه کرد: در آموزش مجازی و غیرحضوری محتوای درسی باید به گونه ای طراحی گردد تا برای دانش آموز قابل فهم باشد.

وی با بیان اینکه اگر محتوا درست نباشد از آنجا که دانش آموز نمی تواند ابهامات خود را به موقع رفع کند مشکل ساز خواهد شد و بازماندگی از تحصیل را به دنبال دارد گفت: رسانه ها نقش بسیار مهمی در مطالبه گری دارند تا به نتیجه مطلوب رسیده و نقص ها رفع شوند.

زاهدی با اشاره به اینکه به عنوان مثال اگر همت جمعی باشد و شبکه شاد را از نظر سخت افزاری تقویت کنیم قطعاً نتیجه خواهیم گرفت اعلام کرد: بارها وزارت ارتباطات اعلام می نماید که اینترنت رایگان برای آموزش می دهیم اما در عمل نمی بینیم.

وی با بیان اینکه باید کوشش گردد تا دانش آموز و دانشجوی ما کمترین صدمه را ببینند گفت: دانش آموزان و والدین آنها تجربه لازم حضور در فضای مجازی را ندارند و باید بیشتر به آنها توجه گردد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگران دانش آموزان سال اولی هستیم و از معلمان درخواست داریم برای آموزش آنها بیشتر کوشش نمایند اضافه کرد: اگر چه می دانیم این معلمان خیلی زحمت می کشند اما این مسئله احتیاج بوده و مهم است.

وی با بیان اینکه اینترنت رایگان برای استاد و دانشجو محقق نشده است و این مطالبه مردم را پیگیری خواهیم کرد گفت: از وزیر ارتباطات درخواست جدی داریم که به وعده خود برای ارائه اینترنت رایگان به اساتید، دانشجویان، معلمان و دانش آموزان عمل کند.

زاهدی با بیان اینکه آموزش مجازی فقط در ایام کرونا نیست اضافه کرد: این آموزش ها در هر مقطعی ضروری است و باید به آن اهمیت داده گردد و از ظرفیت های آموزش مجازی استفاده کنیم.

مجله بهسان: مجله پزشکی و سلامت همراه با مقالات علمی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25048

به "وزیر ارتباطات به وعده اختصاص اینترنت رایگان به دانش آموزان و دانشجویان عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات به وعده اختصاص اینترنت رایگان به دانش آموزان و دانشجویان عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید