وزیر بهداشت: ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می ماند

به گزارش شیوا مارکت، وزیر بهداشت گفت: قرار ما این نیست برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی ارز آزاد استفاده کنیم و خبر عدم استفاده از ارز 4200 تومانی را برای این کالاها نشنیده ام.

وزیر بهداشت: ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می ماند

به گزارش ایرنا، سعید نمکی در حاشیه مراسم توانمندی صنعت داروسازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران که در هتل المپیک تهران برگزار گردید، اضافه کرد: در سال آینده افزایش قیمت دارو به شکل غیرمنتظره نداریم و همان شیب افزایش قیمت سالانه اتفاق می افتد. این شیب افزایش قیمت باید به شکلی تنظیم گردد که به صنعتگر دارو نیز فشار وارد نگردد.

وی اضافه کرد: برای کمبود دارو فعلا مشکل حادی نداریم و برنامه ریزی هایی که در این زمینه برای سال آینده اجرا شده با یاری فراورینمایندگان و واردنمایندگانی که داروهای اساسی را وارد می نمایند، تاکنون هیچ خبری از کمبود دارو وجود ندارد.

وی اعلام کرد: باید به صنعتگران داخلی دارو یاری کنیم تا پول مواد فراوری شده را در اسرع وقت دریافت نمایند. به علت چرخه معیوب پول در نظام بیمه ای و دیرتر پرداخت کردن پول داروخانه ها، این نقص وجود دارد و به دنبال اصلاح این چرخه هستیم.

نمکی گفت: از طرفی قیمت دارو نیز وجود دارد که روی آن کار می کنیم تا قیمت تمام شده دارو استخراج گردد و به بیمار و فراورینماینده دارو فشاری وارد نگردد.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین به وسیله تسهیلات ارزان قیمت بانکی باید به فراورینمایندگان یاری کنیم. همچنین باید فرآیندی در نظر گرفته گردد تا قیمت تمام شده دارو پایین بیاید.

نمکی گفت: هر تعهدی انجام بدهیم پای آن می ایستیم و راهکارهایی که به مردم فشار وارد نگردد را نیز در نظر می گیریم.

نمکی در پاسخ به سوالی درباره عدم تخصیص 500 میلیون یوروی صندوق توسعه ملی نیز گفت: در این زمینه همکارانم دارند آنالیز می نمایند و گزارش آن را تا خاتمه امروز ارائه می نمایند تا ببینیم این اعتبار صنعت فراوری داخل در کدام بخش ها هزینه شده است.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3775

به "وزیر بهداشت: ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید