70 درصد تجهیزات شبکه ثابت کشور در داخل فراوری می گردد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تاکنون چه اقداماتی برای رونق فراوری انجام دادید، گفت: انتقاد را که صدا و سیما مرتب مطرح می نماید و لزومی ندارد ما از خودمان انتقاد کنیم ولی در بحث رونق فراوری ما در این دوسال دو برنامه ویژه با سندیکای فراوریکنندگان مخابرات داشتیم.

70 درصد تجهیزات شبکه ثابت کشور در داخل فراوری می گردد

وی ادامه داد: یک واحد صنفی بسیار فعال و متصل به دانشگاه، با انگیزه و دلسوز در کنار ما هستند. خیلی کوشش می نمایند و ما یک برنامه مشترک با آنها داشتیم. پارسال 42 محصول استراتژیک فراوری کردند.

جهرمی اضافه کرد: میزان خودکفایی کشور، فراوری تجهیزات شبکه ثابت را در سال گذشته به عدد هفتاد رساند و الان 70 درصد تجهیزات مورد احتیاج در توسعه شبکه ثابت کشور توسط فراورینمایندگان داخلی قابل فراوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اضافه کرد: ما مصوبه ای را در کمیسیون تنظیم مقررات داشتیم که آنها از فراورینمایندگان داخلی حمایت نمایند و اپراتورها و شرکت ها را موظف نمایند و هم امتیازها و هم تنبیه هایی در نظر بگیرند که محصولات را از فراورینمایندگان داخلی بگیرند.

وی بیان نمود: نظارت بر استاندارد و کیفیت را بصورت جدی پیگیری کردیم و 40 محصول استراتژیک آنها پارسال رسید و سال جاری در حال فروش است. در آخرین سفری که ما به استان مرکزی داشتیم محصول یکی از همین شرکت ها در شرکت ارتباطات زیرساخت که بصورت گسترده در حال استفاده است، در سراسر کشور رونمایی شد.

جهرمی گفت: سال جاری هم 52 محصول داشتند که بخش زیادی از آن آماده شده و من به فراورینمایندگان داخلی و اپراتورها که همکاری می نمایند و محصولات را می گیرند نمره 20 می دهم. البته ما در این شرایط با محدودیت های بین المللی هم روبرو هستیم. فضای خوبی است برای این ها که بتوانند بازار بهتری کسب نمایند. بنابراین به فعالان این صنعت در دانشگاه ودر شرکت های فراوریی قطعا نمره 20 می دهم.

وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که انتقادی هم از خود دارید؟ اعلام کرد: انتقاد که زیاد است و ما در کل زیاد انتقاد می کنیم.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9647

به "70 درصد تجهیزات شبکه ثابت کشور در داخل فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد تجهیزات شبکه ثابت کشور در داخل فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید